„Ćwicz się w tym, aby uważać innych za znacznie ważniejszych od siebie.”

„Kiedy stosujesz w praktyce ustne wyjaśnienia, to w celu osiągnięcia oświecenia dla pożytku wszystkich czujących istot, praktykujesz umysł Buddy. Robisz to aby spełnić pożytek innych. Nie jest to cel wszystkich pojazdów. Pragnienie uzyskania dla siebie spokoju, szczęścia i wyzwolenia należy do mniejszego pojazdu. Pragnienie uzyskania spokoju dla samego siebie staje się na ogół przyczyną cierpienia. To jest bezsensowne. Ludzie, których praktyka jest nakierowana wyłącznie na własną osobę, rzadko znajdują szczęście. Dlatego istotne jest to, by wytrwale praktykować dla pożytku innych. Kiedy praktykujesz dla dobra innych, możesz być bezinteresowna, ale dzięki temu spontanicznie zrealizujesz własny pożytek. Zachowaj to w umyśle.”

„Jeśli nie doskonalisz bodhiczitty, to choćbyś osiągnęła biegłość w mantrze i wielką moc, nie osiągniesz oświecenia. Wszystkie najwyższe i zwykłe realizacje są skutkiem pojawienia się w tobie motywacji przynoszenia pożytku innym.”

„Praktykuj dziesięć pozytywnych działań, mając zaufanie do tego co należy stosować, jak i czego należy unikać w związku z dobrymi i złymi skutkami tych działań. Jeśli będziesz postępować w ten sposób, twoje działania nabiorą wielkiej siły.”

„Bez względu na to jakie działania fizyczne wykonujesz spraw, aby były szlachetne. Bez względu na to, jakie słowa wypowiadasz spraw, aby były szlachetne. Bez względu na to jakie myśli utrzymujesz spraw, aby były pozytywne. Krótko mówiąc, nie angażuj się w nic, oprócz pozytywnych i szlachetnych działań ciała, mowy i umysłu. Unikaj nawet najdrobniejszych, negatywnych czy nieszlachetnych czynów.”

„Zasługi zgromadzone podczas wielu kalp zostają zniszczone przez jedną chwilę gniewu – ćwiczcie się więc w uprzejmości, współczuciu i drogocennej Bodhiczitcie. ”

„Zrelaksuj swój umysł w naturalnym stanie, nie próbując go modyfikować i nakieruj go delikatnie na to, co pozytywne.”

„Wśród wszystkich czujących istot nie ma nawet jednej takiej, która w przeszłości nie była by twoim ojcem lub matką. Aby więc w jakiś sposób odpłacić wszystkim czującym istotom za ich dobroć, zacznij pracować na rzecz ich pomyślności.”

„Biznesmeni, którzy znajdują przyjemność w światowym zysku i reputacji, są zajęci swoimi codziennymi potrzebami i nie pozwalają, żeby praktyka nauk Buddy stała się ich głównym zajęciem. Zadowalają się jedynie „praktykowaniem”, „otrzymywaniem” czy „zrozumieniem” Dharmy. Mając w perspektywie zwykłe błahostki zysku bądź sławy, jedzenia czy bogactwa, radości lub szacunku, nie będą w stanie zachować nauk, nawet jeśli otrzymają od Guru polecenia utrzymania ich w tajemnicy. Zamiast tego będą lekkomyślnie wyjaśniać Cytaty zmieszane z fałszem i oszczerstwem. Nie dziel się ustnymi wyjaśnieniami z tymi zwolennikami czy uczniami, którzy tak jak szarlatani wykorzystują swego nauczyciela i Dharmę.”

„Od czasu do czasu sprawdź czy nie jesteś splamiona interesownością.”

„Wśród wszystkich rodzajów rozproszenia, największym jest bezużyteczna gadanina. Skutki pustosłowia okazują się w konsekwencji fatalne dla praktyki duchowej. Najwyższym odosobnieniem jest umiejętność zachowania milczenia; to właśnie ono sprawia, że nie rozpraszasz się nawet na targowisku.”

„Dotrzymuj towarzystwa tym, którzy zwiększają zalety. Porzuć przyjaciół, którzy zwiększają negatywności.”

„Nie badaj braków czy złudzeń innych ludzi. Nie śledź ograniczeń innych. Zobacz jak sam możesz zmienić własne ograniczenia, nie badaj wad innych, ale własne wady.”

„Największym złem jest utrzymywanie religijnych uprzedzeń i krytykowanie innych ludzi bez poznania ich umysłów. Zaniechaj więc uprzedzeń jak gdyby były trucizną.”