„Jeżeli rozpoznasz obecną w tobie współwyłaniającą się mądrość, nie ma możliwości, by uniknąć osiągnięcia oświecenia”

„W dzień powinnaś się ćwiczyć w traktowaniu tego, co się postrzega jako sen. Oznacza to spoczywanie w zrelaksowany i naturalny sposób, nie poprawiając niczego co się pojawia. Pozostaw swoje doświadczenia spontanicznie wolne i otwarte. Spoczywaj z rozległą świadomością i bez dualistycznych związań. Wieczorem powinnaś przyjąć uważność za ścieżkę. Oznacza to zwiększenie świadomości u schyłku dnia oraz czujne i przebudzone spoczywanie, nie pozwalając sobie na popadnięcie w ospałość czy odrętwienie. O północy zmieszaj stan głębokiego snu z Dharmatą i śpij w stanie bez myśli. Zastosuj silną determinację, myśląc: „Rozpoznam, że moje sny są snami!” Dzięki temu będziesz mogła zapamiętać Dharmatę podczas śnienia i uwolnisz się od pobudzenia i koszmarów. Rano powinnaś przyjąć Dharmatę za ścieżkę. Oznacza to, że kiedy budzisz się ze snu i twoje ciało odczuwa wygodę, przywołaj pamięć Dharmaty i praktykuj tę samotną uważność bez dualistycznego związania, medytowania czy ospałości. Nie bądź leniwa ani senna, ale praktykuj z otwartą czujnością, utrzymując właściwą samodyscyplinę.”

„Nie spoglądaj umysłem na zewnątrz, nie koncentruj go na swym wnętrzu, lecz po prostu pozostaw go w naturalnej wolności od punktów odniesienia. Spoczywaj nie rozproszony w stanie nie kończącego się doświadczenia podczas chodzenia, stania, leżenia czy siedzenia. Uczucie spełnienia czy ożywienia, poczucia pustki, uczucie błogości czy przejrzystości – wszystkie one są przemijającymi doświadczeniami. Nigdy nie powinno się ich uważać za coś zdumiewającego. Kiedy pojawią się pobudzone, zaciemnione czy ospałe stany umysłu, użyj ich jako treningu. Jakiekolwiek stany umysłu się pojawią, nie uważaj ich za wadliwe.”

„Koncentrując spojrzenie w przestrzeni i nie ruszając gałkami ocznymi, umieść swoją wolną od dualistycznego związania świadomość – żywą, przebudzoną, jasną i wszechprzenikającą – na postrzegającym czy postrzeganym. Jest to sam z siebie pogląd posiadający ufność, medytacja posiadająca doświadczenie i działanie posiadające towarzystwo!” „Dopóki nie zrelaksujesz umysłu, nie odnajdziesz szczęścia.”

„Kiedy konceptualne myśli, które utrzymują pojęcie ego, przestaną się pojawiać – nie ma Dharmy, nie ma negatywnych czynów, nie ma karmy, ani dojrzewania karmy. Wówczas przedarłeś się poprzez złożoność pozytywnych i negatywnych czynów.”

„Dzięki rozpoznaniu swojej naturalnej twarzy, musisz osiągnąć zrozumienie, że twój umysł jest Buddą.” „W każdym razie, jeżeli planujesz najpierw spełnić światowe cele, a dopiero potem zaangażować się w praktykę nauk Buddy, byłoby to zdumiewające, gdyby ci się udało.”

„Chociaż istnieje wiele głębokich, kluczowych punktów dotyczących ciała, pozostań wolna i zrelaksowana w pozycji, w której czujesz się wygodnie. Wszystko zawiera się po prostu w tym. Chociaż istnieje wiele kluczowych punktów dotyczących mowy, takich jak kontrola oddechu i recytacja mantry, przestań mówić i zachowuj się jakbyś była niema. Wszystko zawiera się po prostu w tym. Chociaż istnieje wiele kluczowych punktów dotyczących umysłu, takich jak koncentracja, relaksacja, projektowanie, rozpuszczanie i skupianie się do wewnątrz, wszystko zawiera się w tym, by pozwolić mu pozostać w naturalnym stanie, który jest wolny, swobodny i bez zafałszowań.”
(to są rady dla zaawansowanych praktykujących)

„Wielki jogin to ktoś, kto po prostu uwolnił się od przywiązania i lgnięcia.”